یکی از حوزههای پژوهشی اعجاز بیانی قرآن کریم، تصویرآفرینی است. سراسر آیات قرآن پوشیده از تصویر است. ملموسبودن مفاهیم ذهنی، یکی از ابعاد قابلفهمبودن بیان قرآن است. قرآن به زبان عربی است و زبان عربی نوعی زبان تصویری است. بههمیندلیل ادیب معاصر مصری، سیدقطب به ایجاد تصاویر هنری بهکمک تصویریبودن زبان عربی پرداخته است. به اعتقاد او قرآن کریم در بیان اغراض گوناگون به بهترین وجه از قاعده تصویر بهره برده است گوییکه این قاعده عام و فراگیر، ابزار مؤثری در بیان قرآن است. سیدقطب مؤلفههایی مانند تخییل، تشخیص، موسیقی و... را بهمنزله یک پیکره بههمپیوسته میداند و با چنین مبنایی به تجلی تصویرآفرینی در قرآن میپردازد که مهمترین آنها عبارتند از: معانی ذهنی، حالات نفسانی، ضربالمثلها و... . برایناساس پژوهش حاضر با بهرهگیری از منابع اسنادی و به روش تحلیلی-توصیفی تصویرآفرینی در آیات قرآن کریم توسط سیدقطب را تبیین کرده است.
ضیائی, خدیجه و ماهروزاده, طاهره . (1400). چگونگی کاربرد مبنای تصویرآفرینی اسلوب بیان قرآن در پژوهشهای سید قطب. تحقیقات قرآنی و حدیثی, 3(5), 59-83.
MLA
ضیائی, خدیجه , و ماهروزاده, طاهره . "چگونگی کاربرد مبنای تصویرآفرینی اسلوب بیان قرآن در پژوهشهای سید قطب", تحقیقات قرآنی و حدیثی, 3, 5, 1400, 59-83.
HARVARD
ضیائی, خدیجه, ماهروزاده, طاهره. (1400). 'چگونگی کاربرد مبنای تصویرآفرینی اسلوب بیان قرآن در پژوهشهای سید قطب', تحقیقات قرآنی و حدیثی, 3(5), pp. 59-83.
CHICAGO
خدیجه ضیائی و طاهره ماهروزاده, "چگونگی کاربرد مبنای تصویرآفرینی اسلوب بیان قرآن در پژوهشهای سید قطب," تحقیقات قرآنی و حدیثی, 3 5 (1400): 59-83,
VANCOUVER
ضیائی, خدیجه, ماهروزاده, طاهره. چگونگی کاربرد مبنای تصویرآفرینی اسلوب بیان قرآن در پژوهشهای سید قطب. تحقیقات قرآنی و حدیثی, 1400; 3(5): 59-83.